TVANGSSALG AV EIENDOM.

Her er det mye rart altså.  
Vi vet jo at banker, eiendomsmegler og dommere i rettsvesenet  er mer eller mindre korrupte.

Så i realiteten så kan du miste boligten din om banken ikke liker ansiktet ditt. De kan bare helt enkelt la vær å registrere innbetalingen på lånet ditt. La det gå en måned sende deg en purring og si opp lånet. 
Når du da ber om ett møte eller du sender kopi av innbetalingen så hører du ikke mer fra dem.

Da sender de kravet videre og her jobber jammen systemet fort. Det er ikke lang tid før du får begjæring om tvangssalg.

Jo mer du ber om opplysninger og flere bevis du har så får du ikke lagt dette frem i tingretten. Ditt syn og dine forklaringer det skal du ikke komme med.

Så da er snøballen i gang, og du sitter der hjemløs.

Jeg har tatt en ringerunde og besøk rundt til  diverrse kontorer  som en skulle tro skulle hjelpe deg.

N AV -  sender deg videre til kommunens boligkontor eller kan gi deg en sengeplass på ett hospits ett par netter. 

Boligkontoret -  Nei vi kan ikke hjelpe deg, vi har ikke kommunale boliger for vi prioriterer helt andre grupper enn deg.  

Så spør jeg  Hva med refinansierin i Husbanken eller startlån?? 
Nei der har kommunen brukt opp midlene og det er ikke mer igjen. Og dessuten prioriterer vi ikke din gruppe.  
Hvilke gruppe??  Tjaaa jo du vet------ Da begynte dama på kontoret å ikke vite hva ho skulle si.

Men jeg kunne jo ikke helt gi meg.  Men er det ikke slik da at kommunen setter opp ett estimert budsjett over hvor mye dere skal få overført fra husbanken neste år.  Jo da det var jo slik.

Jeg hadde nå fått blod på tann og måtte jo spørre om det ikke var naturlig å  få en oversikt over hvor mye dere trenger, ta imot søknadene og behandle disse og konvertere lånet og deretter se hvor mange penger dere må søke om å få overført??  ---------Joa de gjorde forsåvidt dette men de pengene de fikk i år var til søknader som hadde ligget i 5 -fem år.

Ja, jeg fikk hakaslepp og det glapp ut av meg at da var det veldig dårlig økonomistyring. Da måtte de jammen se å søke om nok så de kom ajour med ettersleppet. Og ja jeg minnet de også om Menneskerettighetene, men da så de ut som ett spørsmålstegn og svarte at menneskerettighetene gjalt jo ikke dette kontoret. Og dessuten var det ett utvalg bestående i noen kommunefolk og de på boligkontoret som bestemte hvem som skulle få lån eller ikke. 

Med andre ord trynetillegg
Og deretter ble jeg kastet ut. 

Jeg klagde denne utkastelsen til rådmannen og spurte om det var slik de behandlet gamle folk. Og det skal han ha at han ordnet ett nytt møte med boligkontoret, og for sikkerhets-skyld var det denne gangen 3 stykker som skulle møte meg.  Jaja de fikk iallfall en undervisningstime i menneskerettigheter. Og sant skal sies så var de ganske spake når jeg gikk derifra.

Men hvem er det som har det overordnet ansvaret for kommunene. Hvem er det som kontrollerer at kommunene følger retningslinjer, menneskerettigheter ol. 
Menneskerettighetene er også nå innlemmet i Grunnloven og politikerne holder taler i hytt og gevær om hvor flinke vi er i Norge og så sender vi noen milliarder til ut av landet for å finansiere diktatorer i andre land.

Så gamla tok en telefon til kommunaldepartementet, avd boligsosial og ett langt navn jeg ikke husker.

Nå snakker jeg ganske så fort av og til, og det kan til tider provosere litt. Men denne gangen gjorde jeg det med vilje.

Så i rasende fart så presenterte jeg meg og sa Hei du jeg står utenfor på gata her og jeg har ikke noe sted å bo. Kommunale kontoret hiver meg ut og NAV har ikke andre alternativ en hospits.

Dama på den andre siden:  Hvem er du??   Jeg : "Unnskyld fikk du ikke med navnet mitt"  Jeg har ett helt vanlig norsk-klingende navn som Marta. 

Dama på den andre siden: "Ja men hvorfor ringer du hit?"  Jo fordi dere på stortinget sier at menneskerettighetene er så bra i Norge. Og på regjeringen side står det at dere har ansvaret for det boligsosiale området. 

"Og du skjønner det at boligen min er solgt på tvangsauksjon og boligkontoret vil ikke hjelpe og da er det jo dere som har den overordnet ansvaret for å se om alt er som det skal være i forhold både til tvangssalg og boliger."

Nei det var visst ikke slik, kommuner, tingrett alt som kommer med boliger å gjøre det hadde ikke de noe tilsyn med. Der gjorde de forskjellige etater som de ville.  Jeg tror haken min datt helt ned på knærne. Er det ingen som har tilsyn med hva kommunene, rettsystemet og slikt driver med?  Er det ingen som sjekker hva de bruker pengene til?

Kan dere tenke dere hva ho da svarte?  Jo dette ble regnet som enkeltsaker og da kunne ikke de gå inn å gjøre noe.  Det er en enkeltsak når kommunene svikter? Når ikke folk for hjelp??
Dette er jo helt uhørt.

Jeg fortsetter å følge dette emnet , og jeg skal sjekke litt hva andre kommuner sier om det samme.

Ha en flott dag.










Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bloggverdenen

TVANGSSALG AV EIENDOMMER fortsettelse.