SKAL JEG BLANDE MEG INN I POLITIKKEN OG NÅ??

Nei, jeg har egentlig ikke tenkt å blande meg inn i politikken.

Her er det vel nok mangel på gangsyn og fornuftige avgjørelser om ikke jeg også skal blande meg inn.

Men jeg har vel kanskje lov til å ha mine meninger om hva som skjer her i landet jeg også.

Det jeg ser, det jeg hører og det jeg erfarer skremmer meg noe veldig.

Hvorfor spør du kanskje, vi har det jo så godt her i landet??
Ja har vi det egentlig så godt?

Jeg føler iallfall at jeg må gå på tå hev hver eneste dag for å få lov til å mene det jeg mener uten å bli kalt rasist.
Jeg er jo ikke rasist. Er jeg i ett muslimsk land så tar jeg av meg skoene og dekker håret med sjal om jeg skulle tilfeldigvis besøke en moske`. Dette av respekt for de tradisjoner og kultur nettopp dette landet har og jeg er jo bare gjest. Jeg går heller ikke ut på gaten i en ermeløs t-skjorte nettopp av samme grunn.
Ikke forlanger jeg bolig og norsk mat på bordet heller.

Hva er det som gjør at vi nordmenn villig gir avkall på vår kultur og vår levesett for å tilfredsstille vårt lands "gjester"?

Hvorfor gir våre folkevalgte avkall vårt land, vår kultur og vår religion?
Føler vi oss så underlegne og underkaster vi oss våre nye herrefolk uten engang å forstå hva som skjer?

Nå er ikke jeg så flink som våre politikere og folkevalgte til å formulere ord og setninger, og ikke har jeg de talegavene de innehar heller.

Men jeg vil rett og slett si at snart står hele landet vårt på avgrunnens rand.
Dette uansett partier som sitter i regjering. De må komme ned på grasrota å begynne å rydde opp og hjelpe de av våre egne før en kan la resten av verden leke seg i vår pengebinge.

Jeg leste her om dagen en forskningsrapport at de som virkelig trengte hjelp her i landet var avskåret for å få hjelp på grunn av at deres økonomi var for dårlig. Dette gjaldt også klare brudd på menneskerettighetene som de opplevde.

Vi hører om eldre på institusjoner og sykehus som ikke får nok mat og er underernærte eller feilernærte. De eldre som bor hjemme hører vi ikke noe om hva slags ernæringsstatus de er i.

Du leser om at flere og flere eldre blir uteliggere fordi de ikke klarer boligutgiftene sine.
Økning av tvangssalg av boliger tilhørende de med minstepensjon øker og øker.
Jeg kunne nevne eksempler i fleng.
Men det mest horrible er at du heller ikke er verdig sosialhjelp.

Hvorfor kjære politikere gjør dere ikke noe med dette??  Dere har hatt mange år på dere men fortsatt velger dere å lukke øynene.

Gir det mye mer status å hjelpe økonomiske flyktninger til en flott bolig, lommepenger og mat tilpasset deres kultur. ( De kan vel lage mat på sitt eget kjøkken).

Rett skal være rett, noen av flyktningene trenger hjelp, de klarer å integrere og disse skal selvfølgelig få hjelp. Det er forskjellsbehandlingen  jeg har imot.

Så nå er det på tide å gjøre noe, vi må protestere mot denne sløsingen av våre skattepenger.
Vi må sikre at folk kan beholde sine boliger.
Og de som opplever tvangssalg må få prøvd sine rettigheter opp mot menneskerettighetene. De skal ikke bare bli kastet ut på gaten.

Og forandring må skje nå, ikke neste år, ikke neste måned men NÅ.

Jeg vil tilslutt gi en utfordring til dere som styrer og steller her i landet. Tør dere bli med meg en tur rundt i min by bare for en dag, da skulle jeg ha vist dere hvordan mange har det her i landet.








 







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bloggverdenen

TVANGSSALG AV EIENDOMMER fortsettelse.