TVANGS- SALG AV EIENDOMMER

Tvangs-salg av eiendommer.

Skjer dette kun fordi nordmenn er dårlige betalere og at vi gir blaffen?

Jeg har studert denne problemstillingen en god stund nå. Jeg har prøvd å få de forskjellige departements syn på saken. De svarene jeg har fått er vi går ikke inn i enkeltsaker og en haug linker til NAV, gjeldsordning, Jus-buss og lignende.

De unngår faktisk å svare på spørsmålet. Som er hva gjør departementet for å hjelpe til med å hindre det økende antall tvangs-auksjoner som vi opplever blant nordmenn i dag? 

Jeg har ikke bedt om linker til hverken NAV eller andre instanser. Disse instansene kommer jeg tilbake til.

Jeg spør igjen hva gjør departementene for å hjelpe de som kommer i en situasjon der de må selge boligen sin?  Dette gjelder ikke en enkeltsak men det at en ser at tvangs-salg øker for hvert år med flere hundre salg.  Samme spørsmålet er stilt til politiske partier, politikere uten å få svar annet en at de går ikke inn i enkeltsaker.

Kanskje om jeg hadde vært en journalist med pressekort at jeg hadde fått svar. Men aviser velger jo ikke å skrive om slike ting jo.

Bare i formiddag har jeg fått henvendelse om to slike saker, og spørsmål om jeg vil skrive litt omkring dette.

Jeg vil fortsette rundt dette temaet, men jeg må undersøke litt rundt rettspraksis, hva skjer, bryter retten loven, eiendomsmeglere om de kan oppføre seg som de vil?

Så det er flott om dere som skulle lese dette kommer med innspill.

Hilsen Gamlemor i skogen




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bloggverdenen

TVANGSSALG AV EIENDOMMER fortsettelse.